Isnin, 17 Januari 2011

TEMPEK MENU MAKAN2 LAGI.....ATAS PERMINTAAN SESEORANG

 Bebaru ni ada kawan mama PM dalam FB katanya, mama dah lama x update lauk pauk.
Siap tanya, mama skang x memasak ag ker??? Tapau ajer ker??? atau tengah mabuk xleh memasak???
Hehe...TQ kepada kawan ku yg bertanya itu (saper makan cili dia rasa podasss) haha..

Okeh..okeh...semua tekaan beliau itu tidak tepat. Mama masih memasak ler..cuma takut ada org jemu kalau tempek gambar masakan ajer kan?? Risau jugak, mentang2 ler surirumah, asyik tempek menda makan ajo..
tapi utk memenuhi permintaan sahabat lama...mama tempek ler jugak menu kami ujung minggu arituh


*Kurma Ayam
*Kangkung sos tiram
(Sayur favorite Dhiya sejak akhir2 nih...tapi brokoli tetap no 1..hehe)
*telur masin yg agak rompong bila dah masak.

Eh, saper tau naper telur masin tu jadi gitu???

Xder snap 1 persatu ler...Lapar sangat kot time nih..terus ngap ajer..
Tapi ni lauk Jumaat

Hari Sabtu kami makan nasi kukus yg ntah aper2 dalam ENTRY nih.

Pastuh Ahad:

*Sup tulang
*Sotong Celup tepung
*Sambal sotong
*Telur dadar sempoi

Yg ni ada snap 1 per1...


Sup tulang + sayur
(ni kerja ibu malas namanya...bila dah letak sayur, x payah masak sayur ag)..haha

Sotong celup tepung utk si Manja...
Mama ngn papa dia duk pulun asenya

sambal sotong utk lagi umpppp makan ngan sup

Telur dadar utk anak dara

Bila ujung minggu lauk sumer masak skit ajer...
Al maklum ler, pas makan trus berdesup berderap..hehe
Bila nak berderap, komfom makan lak kat luar kan??/kan??..x makan x lengkap ler aktiviti berderap.



Nota kaki:
Mrs.K ngan Diyana dah suh mama bukak 1 blog lain utk resepi. Haruskah???? Mcm x layak jer..huhu

13 ulasan:

Nadiah Sidek berkata...

sedapnya sambal sotong..lama dah tak mkn sotong..huhu. sini makanan laut susah nak cari yg elok..semuanya frozen. bernasib baik, dpt la yg ok, nasib tak baik dpt yg dah nak busuk! :(

LiFe KaMi berkata...

pagi2 tgk mkanan plak rasa lapar pule,
padahal da sarapan..hehe
sambal sotong mkn ngan sup mmg menusuk kalbu..:)

Diyana Zulkifli berkata...

diyana skrg dah jarang sangat makan luar.bknla sbb rajinmasak ke hape,tp sbb cam letih je bawa budak2 keluar..hehe

BIONIC WOMEN berkata...

Nadiah:
alahai siannya...xper nnti balik Malaysia leh ler makan sotong puas2..

Life kami:
aikkk..pepegi dah lapar??? tu yg malas nk publish tengahari takut makin lapar.hehe

Diyana:
kira bagus ler..sekurang2 mia ngan Ali secara x langsung mengasah bakat memasak mamanya..hehe

MRS. K berkata...

bagusnye menantu ibu suke sayur eh.. ibu pon tak makan brokoli yang oii.. takut makan sayur sebenarnya.. kekeke

ala, bukak jer blog resepi tu.. untuk rujukan.. huhuhu

BIONIC WOMEN berkata...

Mrs.K:nak kulit cantik, bu.haha.
Kalau brokoli tu, memang skit jer nasi yg dia makan, brokoli bertambah2..hehe..

e.l.i.z.@ berkata...

alamak...keli tak makan sotong hehehhe

MrS. F!zA berkata...

pheww!!kalo fiza jd surirumah mesti makin pandai masak...mcm eily la..sekali masak byk giler menu..org dah cekap katakan..hehe

wan nurul hezrina abd halim berkata...

layak aper bukak.mana tau bleh follow resipi..nurulpun dah wat tau potato wages tuh..sedap.tapi camera nurul kong bertri.cas dulu nnt kita wat entri tau

AngahSayang2314 berkata...

alamakkkkk terliurrrrrrrrr laaaaaaaaa glupppp2

mama rifQy berkata...

waa.best lakk!!

BIONIC WOMEN berkata...

eliza:
keli x makan sotong ek?/alergik ker??

mrs.Fiza:
hehe...memasak ni seni, kena buat ikut kita sendrik, kalau ikut org sgt tu yg ada istilah x menjadi tuh..hehe

WNH:
dah cuba ker??? sedapkan..Dhiya suka sgt wedges tuh. hari2 suh goreng. yg bestnya leh buat banyak2 simpan dalam fridge. then msa nak makan, goreng ajer.

Angah:
yummy..yummy...

mamarifqy:
x rase camner tau best naa???

e.l.i.z.@ berkata...

bukan alergik tp x berehi hihihih
uduh tep bentuk sotong tu hahah