Isnin, 10 Januari 2011

LIKE DOTER LIKE MOTHER

Sudah tukar ker peribahasa itu?
Tapi kali ni memang betoi.."like doter like mother, bukan like mother like doter"

Alkisahnya, anakku si Dhiya itu sudah pandai soping.
Aiiiii...kecik2 lagi, dah tunjuk interest yg tinggi ke arah itu yea..Sabooooorr jelah..
Yg x tahan tu, dalam bersoping tu, sempat ag dia ingat kat mama dia...Itu mama suka!!!!
Harap2 sampai tua ler, Dhiya bersoping ingat kat mama ek..haha

Ceritanya, tiap2 kali kami ke Mydin USJ nih, 
Dhiya suka masuk kat ruangan keronsang ngan accessories.
Memang dia suka masuk bahagian tu. Selalunya kalau dia masuk pun, dia tengok aje
Xpun dia akan kata, "wow, cantiknya"
Tapi yg kami pergi bebaru ni. Dhiya nak beli 1 barang. Dia siap amik letak kat kaunter.
Pastuh, suh mama bayar. Mungkin dah lama sangat dia berkenan kot. 
Selama ni duk aim menda tuh..haha

Yg paling mama terharu, dia siap amik utk mama 1. 
Tau plak dia, amik size yg lebih besar utk mama, saiz yg kecik kat dia.
Ase nak menitis air mata kat situ tau..Mama peluk Dhiya kuat2, masa kat kaunter tuh..
Akak cashier tu, senyum jer tgk kami.
Dia pun kata, pandainya dia membeli..'kata kat Dhiya la kan"


Nak tahu aper Dhiya beli tu???


*





*





*




*




*





*





Terharu sesangat ngan anak mama nih.
Warna dan corak yg sama, okeh!!!
Cuma yg Dhiya tu, beads dia besar2 skit, yg mama kecik skit..

Inilah maksudnya "like doter like mother'..hahaha
Dhiya amik yg sama macam dia punyer




To My lovely, sweety, and very2 adorable baby:
DHIYA KHAIRINA

Mama x tau nak kata aper, sayang...Dhiya betul2 menyentuh hati mama, betul2 buat mama rasa
mama amat disayangi. Terima kasih atas ingatan buat mama.
Tanpa mama sedar, kamu dah membesar, sudah semakin memahami dunia.
 rasanya baru semalam mama genggam jari2 kamu yg halus.
Baru semalam pertama kali mama dakap kamu.
Kalau ikut hati, mama x mau kamu terus membesar, takut kamu lupakan mama
takut kamu tinggalkan mama.
Mama sayangkan Dhiya sangat2....
dan semoga Dhiya terus sayangkan mama, ingatkan mama sampai bila2.





Nota kecil:
Sejak akhir2 ni Dhiya semakin pandai mengambil hati, semakin memahami tentang perasaan.
memang touching sangat
*Dhiya pesan, "mama ji alan, akai elang Dhiya beli..." hehehe..pas gi jalan pesan ag
 "mama, ipan alam ilik, atot ilang, elang Dhiya eli"..hahahha..

6 ulasan:

Salina@IbuAqil berkata...

Dhiya Khairina!! IbuAqil nak jugak.. Nak jugak!! X kira.. Uwawawawawawa!!

puan nina berkata...

sweet =)

Pn. Zana berkata...

so sweet (read cm FBI ckp smlam :P )

MrS. F!zA berkata...

alololo.. sweetnya dhiya..dh pndai dah nk belikan brg utk mama..hehe

kayyana berkata...

hehehe... comelnyer la hai.. anak bile dah besar pandai la amek hati mama nye kan

wan nurul hezrina abd halim berkata...

touchingnya eily..huhu tapi gelang dhiya besar n mama dia tecik jadi kena tukarlah..huhu

tulah bila hati keibuan tersentuh mulalah nak meleleh ayak mato=)