Isnin, 3 Januari 2011

TERSENTUH NALURI IBUKU

Entry tergempar..
Skang kat Subang Jaya ni, ujan turun dengan lebatnya..sangat lebat.

Mama n Dhiya tengah layan kartun sambil makan spageti.
Then mama gi basuh pinggan kat dapur

Tiba2 Dhiya datang berlari2 anak ngan muka yg xtau nak cakap camner.
Ada riak sedih, terkejut, takut kat muka dia.
Then keluar ayat2 ni dari mulut dia dgn nada hampir nak nangis:

"Mama, ujan kuat....nnti papa abis basah!!!!!camner papa nak balik keje?????"
ujan kuat read: ujan lebat
(opppsss...Dhiya masih pelat hokey...xder ler sesempurna ayat mama tu sebutannya)

muka Dhiya macam nak menangis, ingatkan Papa dia

Ya Allah, serentak dengan itu, air mata mama jatuh...
X dapat nak xplain macamaner hati mama saat ni....
Sungguh terharu dengan ayat Dhiya itu...Dhiya baru 2 tahun 10bulan
tapi dia boleh pikirkan tentang papa dia yg naik motor jer g kerja..

How wonderful this feeling is??...can't say and xplain with any words

secara x langsung, dalam hati terdetik..
betapa pantasnya masa berlalu, anak aku dah besar.....


Then dia tanya lagi:

"Mama, papa awak aju ujan?"....

Ya Allah........nothing to say anymore....




Nota kaki:
Terima kasih Ya Allah, kerana memberi peluang utk aku menjadi seorang ibu, dan mengurniakan seorang anak yg pandai dan bijak...
semoga keprihatinan dalam hati Dhiya tu
kekal sampai bila2, ye sayang.. Mama n papa luvs u soooooo much...every moment we did.

10 ulasan:

Wansteddy Tales berkata...

Sian Dhiya... Kuatkan hati Eily... my sis pn kena berjauhan dgn hubby dia. dah la tgh peknen kena layan 3 anak lagi. dia pn kdg2 layan sayu gak n crita kat wan. kita xhadapi tumpang sayu apatah lagi kalau yg lalui perkara yg sama dgn eily. wan doakan dipermudahkan perjalanan hidup eily sekeluarga... amin...

MrS. F!zA berkata...

ouh touchingnya eily! anak sekecil itu boleh memahami dan berasa sedih ngan risau..haihh.. mmg blh jtuh airmata ibu kan..

cmtulah fiza kt rumah risau je bila igt naman blk tgh panas, hujan lebat ke..hehehe dh anak tk thu ape lg kan mak la yg tlg risau :)

ibuayahdamia berkata...

meang tersentuh kak ayu baca entry eily kali ni...budak umur approx 3 tahun pun dah ader perasaan kesian kat ayah dia kan...memang dhiya ni prihatin dan pandai lah....bangga sebab aunty pernah jumpa dhiya live ..

Momma Mia berkata...

touching...
cayang Dhiya!!

nurulazham berkata...

huhu...terharunya..
anak nurul yg deqna tu selalu jugak mcm ni..buat kita terharu..
alhamdulilah..kita dikurniakan anak2 yang penyayang kpd kedua org tuanya...

mamalieyna berkata...

ooooh mmg touching ni....! kalau eina pun leh nangis..huhu..anak2 skrg bijak, jnji kita pandai tunjuk contoh yg baik, baiklah diorang pun kan..

Selamat tahun baru 2011~

MRS. K berkata...

dhiya!
apsal ko comel sangat???

BIONIC WOMEN berkata...

wan:
kami x duk berjauhan pun, cuma Dhiya bimbangkan papa dia xleh balik dari kerja..huhu..tu yg sedih tu, dia ingat kat papa dia...

mrs.Fiza:
dulu sek hubby 5 min jer dari rumah, kalau ujan pun redah ajer...haha
tapi skang lagi jauh, kesian jugak kalau ujan...lagipun hubby selalu pakai baju ujan depan Dhiya kalau g kerja time ujan..tu yg dia tau baju ujan tuh..

ibudamia:
eily sangat sedih tau, bila dia macam risau sangat kat papa dia kena ujan...sebb memang hubby selalu tertinggal baju ujan kat umah..bila anak respon gitu kita jadi sebak kan???

mommamia:
cayang unty jugak

nurul:
Alhamdulillah...semoga kita disayangi anak2 sampai tua..

kak eina:
tu la...anak2 skang berfikiran kedepan..kekadang sampai kita sendiri x terpikir dowang leh pikir sampai situ..huhuhu
Semoga Allah pimpin kita utk jadi yg terbaik demi anak2..

Mrs.K:
pakwe saya pun comel jugak..hahaha

mama rifQy berkata...

bagus la dhiyaa nih! da pandai daaaaaa

wan nurul hezrina abd halim berkata...

erm bila dah besar sifat kasih sayangtuh amatlah terserlahnya...risau btul die kalau papanye kena ujan=)