Isnin, 4 April 2011

SERAWA DURIAN

Ujung minggu aritu ada jiran datang bagi durian...
Wahhh...memang skang dah banyak durian nih..
tengok serata blog org duk buat serawa/bubur/pengat durian.

Mama tdak terlepas hokeh..
Dapat jer durian tu, memang dah terbayang serawa durian
Tambahan papa x makan durian mentah..
Mama ngan Dhiya jer yg makan...hehe

Jiran 2 bagi 2 biji..sebiji abis dah kami 2 beranak telan..
Sebiji lagi...



Tadaaaaaaa

Serawa durian bersama pulut


Ada jugak serawa putih tu kan???
Tapi mama sejak kecik kenal yg taruk gula kerek ni jer.
Papa pun camtu..yg ni ag masyukkk katanya.
Pastuh mama x suka stail perisikan isi durian tuh.
Kalau buat camtu, macam muak plak.
Memang letak durian tu seulas2 ngan bijinya

Buat banyak pastu leh ler makan ngan roti..
sedapnya...( ni angkat bakul sndiri)..hehe
Layan lak ngan teo panas...air teo tu jadi tawar jer ase.hehe


Pulut mesti ada ek..
Dhiya plak g makan pulut ajer..
Dia x suka makan ngan serawa tuh.

Nak resepi?? Leh tengok kat DAPUR DINDA

Nota kaki:
Bila mak nak datang bawak durian dari Pahang nih..huhu

*Ramai org suka bubur kacang taruk durian tuh...tapi mama x makan bubur kacang ijau..
papa suka ler..

9 ulasan:

LyNn HaMzAh berkata...

sedapnya serawa durian tu....

MRS. K berkata...

i tak suke serawa.. suke makan durian camtu je

Mama Hanim berkata...

alosss sedap tu eily.. dh lama x makan tu.. nak skit la..

Monahiryanti berkata...

erkk, aritu MIL ada ajar nak buat serawa durian.. tapi sekarng bila time durian, aku lupe laa.. adoii..

MrS. F!zA berkata...

kita tk suka serawa..bila mkan je mcm muak..tp kalo durian mentah mkn ngan pulut sedap!

Nad @ MamaZakwan berkata...

pergh!menarik la eily...sedapnye..nyum2~

amirah berkata...

kalo mak saya buat lak letak gula biasa je..cicah ngan roti la bestt

KatekateKite berkata...

wahhh sedapnyer!

semalam pon mak kite baru buat!

tapi kite tak boh gule merah and tak pekat, cair2 jerk, sedapnyerr makan ngn pulut and roti! =D

kayyana berkata...

alamak.. sye mmg peminat durian.. ish.. ni yg rasa nak blek kg je nih