Rabu, 27 April 2011

OH MY GOD!!

Lately ni Dhiya semakin petah becakap walaupun pelat.
Ayoyo, bilalah kepelatan itu akan hilang ek...
Ore klate panggil telo..parak benor, telonya..
Ada masa mama pun x berapa nak paham, kena ulang 2,3 kali
baru ler mama paham, papa lagi ler..banyak yg x paham.

Ni nak cerita, ada perkataan dan habit baru..
Sejak sari 2 ni, asyik sebut perkataan "OH MY GOD"
hadoiii..mama pun x tahu maner dia belajar.
Plak tu, dalam sejam tu lebih dari 50x kot OH MY GOD dia.

SEmua benda, setiap ayat mesti didahului dengan OH MY GOD

"Oh. my god...nak mandi"
"Oh my god, lupa ambik mainan"
"Oh my god, lupa basuh tangan"
"Oh my god, susu Dhiya dah abis"
"Oh my god, lapar lah, mama"
"Oh my god, Dhiya terlupa"

Macam2 lagi semua mesti ada "Oh, my god"
Naik pening kepala mama ni dengar perkataan tu tau.
Konfius ni, kat maner sebenarnya dia dengar perkataan 'Oh my god" ni
Tetiba jer pandai sebut.hahha

Lagi 1, selalu sebut "this is mine"..
Pantang org pegang mainan or barang2 dia mesti sebut "this is mine."


Oh my god..u r so wonderfull creature

Adoiiii, anak oh anak..macam2 ler kamu nih.


Nota kaki:
Semalam 1st time dhiya tengok Ultraman, sebelum ni dia x layan. Pastuh bleh plak dia pelik Ultraman tu boleh terbang tapi xder sayap..wakakkakah...mama gelak jer bila Dhiya sebut
"Oh my god, dia boleh terbang pulak"..hahah

9 ulasan:

amirah berkata...

hahaha...lawak la dhiya ni..suka la auntie..kalo anak camni kan eily, saya rasa saya rajin la melayan merepek2 dia tu nanti..hehe

Pn. Zana berkata...

oh my god dhiya ni! mana awak belajar ni? hehe

MrS. F!zA berkata...

ni msti mama selalu ckp gitu.haha

ibuayahdamia berkata...

oh my god!!! pandainya dhiya...!!!

Salina@IbuAqil berkata...

alalalala comelnya dhiya..
jgn jadi Aqil..
Pakcik Aqil ckp Aqil skema bila bercakap..
Dengan bahasa bakunya..
"Hei!! Buat apa ni?!"
"Ibu, kenapa dia jadi begini?!"
"Ibu nak pegi sana atau disana?!"
Adoi!!!!!!!!!! Fenin kepala..
Ibu akan jawab guna bahasa pasar jerk.. ;p

mamalieyna berkata...

COMELNYEE~ TERBAYANG2 CARA DHIYA SEBUT..HIKHIK...BUDAK SKRG CEPAT PICKUP..CEPAT BLAJAR...HAISH...ASAL BENDA BAIK2 UDAH LE YE..DHIYA..HEHE..

COMELLAH~ ^_^

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ berkata...

sweetnya anak dara tu, nak ngorat boley?

Diyana berkata...

hehehe.comel2!

♥MiZz-siHa♥ berkata...

hahaha..so comel ckp mcm tu..
same la bj amie ngan dhiya...hehe