Isnin, 11 April 2011

ENTRY MAKAN-MAKAN...

Selamat pagi....
Dah bekfes ker sumer???
Gilos tanya dah bekfes ke idok pukul 11pg..x sesueiiii
Ntah2 ada yang dah nak kuar lunch dah pun (arini terlewat skit menulis)..huhu

Asenya nak nempek menu jer ler kat entry ni...
jangan ada yg terliur ek..kalau terliur pun, ada ag sejam 2 jer nak lunch kan??
hehehhe..klau yg duk dumah tu..leh ler terus kletung-kletang kat umah..

Cerita ujung minggu yg best tp agak lemau..
Sabtu papa kerja, mama ngan Dhiya merewang ke Summit ag..
Ahad duk dumah ajer....layan TV..mama plak layan dapur...
Kalau dah masuk dapur tu.....maka...terwujudler...


 Puding Triffle Strawberry coklat
(Awat ler x cantik plak amik gambor nih..x nampak macam triffle pun)

 Gi Mydin ritu, x jumpa cari kek gulung coklat, perisa pandan jer yg ada
Lari tajuk ler plak kalau beli yg pandan tu kan..
Kek x gulung pun boleh ler..hentam ajer..

 Lapisan kastard...
Eh betul ler..gambor x berapa cantik anglenyer..
awatnya ek???

Tadaaaa...Dah jadi...
Ada yg terliur X?

Yg ni plak lapisan atasnya buat ngan agar-agar biasa jer..Sedap jugak....
Yg lucunya, masa nak buat topping with coklat tu..
leh pulak piper tu tersumbat...so terpaksa ler guna sudu jer..
tu yg comot tu..huhuhu..selallu ada jer dugaan tau...saboorr je la


Tu cerita minum petang semalam.....
Abis sebekas kami anak beranak hentam depan tv...

Cerita pagi nih????
Kami bekfast ngan spageti jer...

Panas dari kuali..hahahha

resepi triffle kat dapurdinda:
http://dapurdinda.blogspot.com/2011/04/triffle-strawberry-coklat.html

Nota kaki:
Kenapa ase lemau jer arini ek??? terkena virus monday blues ker???



11 ulasan:

Mama Hanim berkata...

perrhhh sedap nya eily.. strawberry tu menggoda lah..hehe.. skill masak hebat tu.

Jieda berkata...

Dua-dua menu tu nampaknya sedap..tapi yang paling sedap menu di bawah tu

Amy Syaquena berkata...

sedapnya buah strawberry gan coklat tapi spageti tue x terliur sangat sebab semalam baru makan hehe...

sue a.k.a umi akif berkata...

mmg terliur la kat puding tu...hajat tu dh ade nk buat tp bl nk buat tu xpasti hehehe

missbby berkata...

sedaplah triffle tu..:) spageti pulak baru je buat kelmarin..hehe

MRS. K berkata...

jeles tui dengan orang tu rajin masok dapo!!

mamalieyna berkata...

wow...ghajin la elly mencuba msk ituini..kak eina serius ngaku malas..hee~ tp kalau dh cuba sekali mesti rajin nk buat lg pastu kan..

nmpk sungguh mantops..mebeles~ yummy~

mummysyafie berkata...

wah sedap nya..terima tempahan tak? hihih...

MamaRifqy berkata...

wowwwwwwwwwwwwwww!! sangat best!! na peminat tegar COKLAT !!!!!

Monahiryanti berkata...

mengada tau elly nih.. suke buat i terliur..

amirah berkata...

waaaa...bestnya eily ni.hebatla dpt buat mcm2..