Khamis, 28 April 2011

KUIH PALING SENANG TAPI PALING SUSAH NAK BUAT

Amik....panjang skali tajuk itu..Paham ke idok?
Ada 1 kuih ni, mama ase paling senang nak buat...
Bahan senang, simple tapi tetap paling susah bagi mama.
Nak tau kenapa????? sebab sokmo ler x menjadi kalau mama buat.

U oll rasa kuih aper ek??? hah cepat teka..cer teka, cer teka
Teka la..teka la...bagi 10 saat utk teka....
tettttt...abis waktu..scroll jer kalau nak tahu (wah mcm pantun 2 kerat)

V

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

Boleh agak kuih aper????
cer teka..cer teka

v

v

v

v

v

KUIH CEK MEK MOLEK

v

v

v

v

v

Malu ler nak tunjuk hasilnya.....
huduh amat..huhuhuhu..

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

Terukkan rupanya???
huduh sangat ghupenya...kureng selera..haha

Ntah ler, ada sumpahan aper ngan tangan ni hah.
Sejak dulu sampai kini, x pernah ler menjadi nak buat.
Asyik huduh jer rupa kuih dah siap tuh, Mesti berlaku pembocoran perut kuih
abis meleleh segala gula dlm kuali minyak pun jadi sedikit hitam..

Tokma dah ajar tau...
bila tokma ada kat sisi tu, bagi arahan itu ini, jadi ler plak
tapi skali tu jer yg jd, bila buat sndri, guna bahan dan sukatan yg sama
hasilnya tetap hampeh, buat sakit jiwa..

huhuhu..saper yg terer buat CEK MEK MOLEK ni??
Meh ler ajar skit...bagi resepi yg power2 skit..
kalau pas mama buat kuih tu menjadi elok dgn guna resepi tu
memang mama akan bagi reward..hehe


Nota kaki:
Seb bek ler ada laki yg x cerewet, dia main makan jer..
Tanya sedap x?? sedappppppppppp..jawabnya..(amik hati ler tu)

17 ulasan:

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ berkata...

tak pernah dengar la nama kuih ni, tak pe eily rupa huduh tapi rasanya enak kan...nyum2 mai bagi sini

eB ezrin berkata...

nmok garing... sedap :)

eima berkata...

tak byk ubi kot tu yg menggerutu cam tu ...

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

tau mkn je wat x penah

Hadiah untuk followers! terhad! 5 orang sahaja!

amirah berkata...

tak pernah makan la kueh ni eily..rasa mcm tak pernah jumpa je

aanie berkata...

uihh, sedapnya cek mek tu...dah lama tak makan...

mamalieyna berkata...

ooooh saya suka..saya suka...! hehe...pernah buat sekali je, msa bulan posa ...time peknen last2 year...herm..tp lupa lak camna buat eh,. bukan ke tepung + ubi je..haha...kena menuntut balik ni..lupa sudaah..tapi sedapppppppp di makan! serius,suka sangat2x.. ^_^

.:Mama Dhia:. berkata...

slalu gak buat kuih ni..
tp resepi main campak2 jer..
hehehe..
mmg senang tp kalo penyakit M tu berleluase tak de gunenyer..
hehehe..

iduraz berkata...

antara kuih feveret ku..hehe

*azni* berkata...

sedap ni..makan panas2 pehh layan tp kena hati2 takut melecur mulut dek air gula yg masih pns tu..hehe..

zaidah berkata...

rupa hodoh tak ape..yang penting sedap....tapi tak pernah cubalah buat kuih tu....tahu makan aje

Diyana berkata...

ha ah hodoh luaran tkpe,janji sedap:D

♥MiZz-siHa♥ berkata...

xpenah dgr kuih nie la eila...mcmana rasenye eah??

etiey.com© berkata...

wahh sedap!@ suka kuih cek mek nih hehe

mama rifQy berkata...

rajin eily buat kuih yeee??

mummysyafie berkata...

tak penah lagi rasa, kalau kat kch takde plak kuih ni

dyea irdina berkata...

hahahhah kita serupa...dyea klu buat pun mesti terbuka kat tengah dia...tp belasah la mkn jew...