Jumaat, 8 April 2011

ADAKAH ANAK U OLL SEBERANI INI?

Depan umah mama ni ada taman utk kanak2 tau...
Memang selamat ler setakat Dhiya nak main petang2 kat situ kan..
Memang utk penghuni kuarters ni jer taman tu..


Tapi mama ni macam x percaya jer nak gi Dhiya main sengsorang
Mesti temankan jugak ,takut kena bola ker, jatuh ker, gaduh ker..
Kalau x ikut pun, mama mesti duk kat beranda rumah tgk Dhiya men.
Petang kelmarin....Dhiya gi taman ag
Mama sajer suh dia berkawan, so suh dia gi main bersama2 ngan bdak2 kat situ
Nak ajar Dhiya bersosial skit, takut nnti bila antar sekolah dia x pandai berkawan
Dhiya macam suka + xcited ler bila mama suh berkawan..

Nampak x Dhiya yg maner 1??
Sowi ler, amik gambar pakai henset cabuk
jauh lak tu nak mengezoom

Tu Dhiya..tengah tertungging nak naik tuh..

Tapi mama bukan nak cerita pasal Dhiya tu..
Mama nak cerita pasal sorang budak ni...kecik lagi tau budaknya.
Dalam 1yr++ kot...main kat taman tu pun pakai soother lagi..
Tapi Ya Allah, ganas betul budak nyer...
X berkelip sekejap mata mama pandang budak tu...

U oll tengok aksinya hokehhh...

Panjat tangga ni dengan jayanya..
Dhiya dah 3 thun ni baru mama bagi panjat sensorang..

Panjat ikut sini plak..pun dengan jayanya.
Dengan selipar berbunyi..tet..tet..tet..hahaha

Dan berjaya menggelonsor dengan puting masih di mulut.
Tanpa perasaaan gerun tau..Fuhhhhh...hebatttt

Dalam hati tertanya2, anak saper ler budak nih?
Dia gi taman tu tanpa pengawasan tau, memang xder org tua lain kat situ
Selain mama ngan org pakai baju kuning tu..tapi anak dia yg naik buai tu.

Berani sungguh parent dia lepaskan dia, dia pun berani jugak.
Dhiya dulu mesti mama yg angkat, baru leh naik atas tu.
Pastu, budak tu garang tau....siap marah2 kat Dhiya sebab lambat naik n turun.
Dhiya lak datang kat mama, dengan muka masam

"Mama, baby marah Dhiya..xnak main ngan Dhiya"

Huhu..anak aku ni terlebih manja ker?? Penakut ker??? huhu


Nota kaki:
Siapa anak kita, adalah mengikut acuan yg kita bentuk...Jangan dibandingkan dengan anak org.

*Beringat sebelum kena...kalau dah kena, x guna nak nyesali lagi..


18 ulasan:

missbby berkata...

macam tak caya la pulak kan, budak sekecik tu main sendiri..tak pelik la cuma kalau saya la, saya takkan benarkan anak main sendiri, mesti berteman unless kalau dah besar la..

Amy Syaquena berkata...

Bahaya sungguh budak tue tanpa pengwasan kalau jadi pape kan susah..awat la keluarga dia x nak fikir sanggup amke risiko ke...

Lelord berkata...

uishhhh najlaa baru skang ni le lepaskan men, kalau g mekdi(mesia)dulu lela siap tgu dlm tu,kalau org lain lepas je kot anak. lgpun najlaa cam takut2.skang jek dah oksket maybe dh beso kan.

ehh budak kecit tu maybe atas dia ade abg or kakak tu yg dia berdikari

maszmadi berkata...

hm, anak sape la tu yerk.. kena buat siassssatan kut baru boleh tau.. huhue

salam kenal..

AngahSayang2314 berkata...

bahaya tue tanpa pengawasan yg penting kena perhatikan jer..tapi kalau melampau batas dia punya riaksi kita bataskan la,...

Mama Kembar 3 berkata...

ishh bahayanya parents dia biar je dia pi main sorang sorang, zaman skarang ni banyak org jahat... dah laa budak tu cute jer. nasib baik tak jd apa apa

amirah berkata...

hehehe..siap marah dhiya lagi ek..anak sape la tu ek..dah la badan montel..kalo la ape2 jadi kat anak dia ni, barula nak nyesal..ish ish ish..

kayyana berkata...

comel giler budak tu trun gelongso ngn puting die tuh.. tp bahaya kot.. tanpa pengawasan.. hehehe..

ummiaqeef berkata...

mak dia suh anak dia berdikari kot tp budak tu kecik lg kang jatuh ke ape x ke naya..kite anak yg dah 2thn lbh ni pun masih pantau lg kalau anak nak naik tangga tu..hihi..

nurulazham berkata...

ya Allah..parents2 yg mcm ni lah "dah terhantuk sok baru nak ternadah"...kalau anak2 nurul, mintak ampun la nak biar main sorang2....hubby pun mmg x bagi punye...ei...seram tgk budak tu...huhuhu.. kalau terjatuh, luka...masih boleh terima lagi...boleh diubat lagi...kalau kena culik??? tak dapek nak nolong ler...

dinor's family berkata...

mmg bahaya main sserang..mgkn ada org prhatikan dr jauh kot..

hezrina83 berkata...

ishyk..takut nengok..takut kalau masa dia panjat2 tersalah langkah terhantuk kepala..1++ ek..nampak aktif sungguhlah dier..mana mak ayah dia..takut takperasan gaknya anak dia ke taman..bahaya

mamalieyna berkata...

fuuuh gila berani dak baby tu..dak arif dh masuk 2 tahun ni..semua benda dia gayat ..tak pernah biarkan main sndiri, kalau nak naik buai pun kita tolong kan..hu~ ada jenis kanak2 kot, hyper n tak takut apa lgsg..tp cam arif, dia mcm fikir takut nak buat sesuatu, takut jatuh...

dan kita makayh ni plak, tkt gak nak biarkan jer..bukan manjakan, tp sangat la risau kalau berlaku sesuatu tak diingini..hu~

alaa cianye dhiya..baby marah ye..mmg jenis tak heran orang dak baby tu..hu~

sue a.k.a umi akif berkata...

bahaya tu biar ank main sorg2...wajib kna temankan...

Citarasa Rinduan berkata...

lor..lor..
samalah keletah si dhiya dgn umai...
hehehehhehe
umai tua setahun jer..lahir tahun 2007

ibuayahdamia berkata...

kak ayu tgk pun seriau..walaucammana sekalipu...perlu pemantaua dari ibu bapa...sebab malang ni tak berbau...nak2 pulak kecik lai tu hah budak2 tu..

anak2 kak ayu memang penakut...cuma ayyunie lah berani sikit..tapi kalau kat tmpt org ramai....memang WAJIB kita yg monitor anak2 kan.

MamaRifqy berkata...

mmg seriau tengok! lepas gitu je.kalau jadi ape2 sape la yang ssh.kecik lagi tuh..

Monahiryanti berkata...

dasatt betul laa.. berani betui mak dia tinggalkan dia main sorang2.. kalo aku laa.. ishh..